Logg inn support 

Julen
Sjekkliste for kasse, terminal og nett før julerushet
img author
by Dekon
pakker, kongler og julekuler på et bord julerushet

Julen nærmer seg med stormskritt, og for de fleste butikker betyr det at vi trer inn i den viktigste sesongen. Ikke gå glipp av kunder på grunn av nedetid – her får du gode tips til hvordan du forbereder kassasystemet på årets julerush.

Før vi går inn varehandelens desidert travleste periode, bør du ta en vurdering av dine kassepunkter og sjekke om nettverket ditt er stabilt nok. Les vår sjekkliste for hvordan du kan sikre en så smidig avvikling av julehandelen som mulig!

1. Restart kasse og terminal en gang i uken.

Det er lange dager og mye som skjer, også for POS-systemene. Derfor kan de fleste kasser med fordel restartes jevnlig – og gjerne stå avslått over søndagen etter lørdagens oppgjør. Er du usikker på hvordan du gjør det, kan du forhøre deg med din leverandør.

2. Trenger du ny terminal?

Det finnes fortsatt en god del betalingsterminaler ute i butikk som nærmer seg pensjonsalder. Opplever du utfordringer i månedene eller ukene før julerushet? I så fall bør du få sjekket eller byttet ut utstyret slik at det fungerer når det er som viktigst. Er du usikker på hva du har behov for, stiller vi gjerne med gode råd om hvilke grep det kan være lurt å ta i din situasjon.

Nå har vi også mulighet til å til å gi svært gode avtaler på leieterminaler med serviceavtale, om du trenger nytt system. Interessert? Kontakt oss for en uforpliktende prat.

3. Ha en plan dersom ting ikke fungerer som de skal

Skriv opp telefonnumrene til leverandørene, spesielt på kassesystem og internett, og ha dette ved kassepunktet. Da vet alle de ansatte hvor de skal henvende seg ved eventuell nedetid.

Sørg for at alle som jobber vet hvor dataskapet er og hvilke bokser som er der. Ved normal feilsøking starter du stort sett alltid med restart av utstyret, så dette kan du gjøre hvis du står i kø til leverandøren.

4. Unngå nedetid med fremtidens butikknett

Har du fremdeles kobberlinje, bør du være klar over at disse er på vei ut og ikke lenger blir feilsøkt eller vedlikeholdt. Hvis det blir kobberbrudd kan det ofte ta ukesvis å få på plass en ny løsning, og det er i tillegg ofte lang leveringstid på fiber.

Vi har tatt utfordringen med nedetid på største alvor, og funnet en løsning vi mener vil være fremtiden for butikknett. Dekon IT tilbyr nå 4G-nett både som hovedlinje og som supplement for fiber- eller kobberlinje. Da er du rustet selv for hektiske perioder med stor pågang. Kontakt oss for en uforpliktende samtale om vår 4G-løsning.

Les også: 4Gbackup-nett til kassen – din redning fra reserveløsning

For å være ekstra tilgjengelige for våre kunder, øker vi bemanningen på support og vakt i hele førjulstiden – også på søndager når butikkene har åpent.

Vi ønsker dere alle lykke til med julehandelen! Hilsen oss i Dekon IT 🎅

Les flere artikler

Regnskap
Gjør butikkdriften enklere med Dekon og Zoined Analytics
img author
av Dekon
Betalingsløsninger
Betaling med vipps i butikk – vær med på å begrense smitte
img author
av Dekon
Kundeklubb
Suksess med fullintegrert kundeklubb for Fredrik & Louisa
img author
av Dekon
cta image
shape skew cta
img bottom cta
dots
Vil du vite mer om hva vi gjør?

Ta kontakt med oss!

Vi svarer deg så raskt vi kan!