Kleins først ute med Woopz – løsningen som skal revolusjonere handel i fysiske butikker

Forbrukere stiller stadig høyere krav til kjøpsopplevelse og effektivitet i butikk. For å møte og overgå kundenes forventninger har klesbutikken Kleins testet ut Woopz. Det er et nytt og innovativt system som effektiviserer butikkene og bidrar til mersalg, gjennom å tilby skreddersydd kjøpshjelp. 

Woopz, som er utviklet i samarbeid med Dekon IT, har som mål å bringe butikkene inn i den digitale fremtiden. Ved å gjøre avansert teknologi enkelt å bruke, skal systemet gjøre handel i fysisk butikk mer attraktivt, komfortabelt og spennende for kunden.

– Allerede etter tre måneder i bruk ser vi at Woopz er til stor nytte for både kundene, de ansatte og administrasjonen, sier daglig leder i Kleins, Robert Klein.

Woopz – enklere handel på 1-2-3

Woopz gir kundene en egen personlige assistent i prøverommet. Med bare noen enkle tastetrykk kan du få nye størrelser levert direkte til deg i prøverommet. I tillegg kan du enkelt få tips til matchende produkter eller komplette antrekk, eller be om assistanse fra butikkansatte.

Med andre ord har det aldri vært enklere å se, prøve og kjøpe produkter!

Ikke bare byr Woopz på en bedre butikkhandel for forbrukerne. Systemet gjør også arbeidsdagen enklere og mer effektiv. Her kan de ansatte få fullstendig oversikt over varene i butikken, lagerbeholdning og tilknyttet data. Det gjør det lettere å sørge for at kunden får nøyaktig det en er på utkikk etter.

Innovasjon for fremtidsrettede butikker

Kleins er en godt etablert kleskjede som i over 100 år har tilbudt klær fra kvalitetsmerker til dame og herre. Likevel opererer de i et marked som stadig er i endring, og må derfor konstant være på utkikk etter metoder for fornyelse og innovasjon som kan gi et konkurransefortrinn.

Daglig leder i Kleinsgruppen, Robert Klein, og daglig leder i Kleins City Syd, Christian Gran, har begge lang erfaring med butikkdrift. De er over snittet interessert i teknologi, og alltid på utkikk etter løsninger som kan forbedre kundeopplevelsen og gjøre arbeidsdagen mer effektiv for de ansatte.

Sammen har de nå kjørt et pilotprosjekt i Kleins sin butikk på Byhaven, og fungert som viktige sparringspartnere for Woopz.

– Vi har veldig troen på Woopz, så vel som menneskene bak tjenesten. Woopz er fremoverlente, og har vært svært raske med å gjennomføre forslag til forbedringer underveis i piloten. Resultatet er et system som vi opplever som brukervennlig og enkelt, forteller Kleins og Gran.

Ikke bare har pilotprosjektet vært en spennende og nyttig opplevelse for Woopz og Kleins. Kundene som har fått prøve Woopz er også svært fornøyd med tjenesten. I en undersøkelse svarer kundene at de finner produkter de ellers ikke ville oppdaget, og rangerer totalopplevelsen til hele 7,4 av 10.

Smarte systemer for skreddersydde kundeopplevelser

Selv om Woopz allerede fra start gir kunder og ansatte viktige hjelpemidler og bidrar til en bedre kjøpsopplevelse, ligger selve gulroten i prosessen videre.

Avansert kunstig intelligens gjør nemlig at systemet konstant analyserer og tilpasser seg handlemønsteret til kundene. Slik blir systemet smartere for hver dag som går og kan tilby en stadig bedre kundeopplevelse.

I tillegg har Woopz kontinuerlig fokus på videreutvikling av tjenesten, for å skape stadig bedre løsninger for ulike butikker og bransjer.

– Vi ønsker å tilby de beste løsningene for ulike aktører innen vare- og detaljhandel. Vår nytenkende teknologi og Dekons erfaring og markedsforståelse har vært en uslåelig kombinasjon så langt, og vi gleder oss til å fortsette å skape gode kundeopplevelser sammen, forteller daglig leder i Woopz, Theo Brissach.

Vil du også få flere fornøyde kunder, effektivisere butikkdriften og skape mersalg i butikken? Kontakt oss for en uforpliktende prat om Woopz!