Logg inn support 

  1. Avtalens gjenstand
    Denne abonnementsavtalen («avtalen») gjelder abonnement på ExtendaGO POS kassesystem («tjenesten») levert av Extenda Retail AS («Leverandøren»), samt eventuelt kjøp av fysisk kasseutstyr fra Dekon IT AS. Dekon IT AS («Forhandleren») er en forhandler av tjenesten og inngår denne avtalen med Kunden om tilgang til og betaling for tjenesten i abonnementsperioden. Kunden får tilgang til tjenesten med den funksjonalitet som til enhver tid følger av tjenestens standarddokumentasjon.
  2. Roller og ansvar
    Kunden må i tillegg akseptere Extenda Retail AS’ til enhver tid gjeldende vilkår for bruk av tjenesten («bruksvilkår») for å kunne benytte tjenesten. Bruksvilkårene er en avtale mellom Kunden og Extenda Retail AS. Forhandleren har ingen rettigheter eller forpliktelser etter bruksvilkårene, herunder knyttet til tjenestens funksjonalitet, tilgjengelighet eller øvrige feil eller mangler. Slike forhold er utelukkende et forhold mellom Kunden og Extenda Retail AS.

    Kundens bruk og tilgang til tjenesten forutsetter at Kunden til enhver tid har en gyldig avtale med Extenda Retail AS om bruk av tjenesten i henhold til bruksvilkårene. Kundens betalingsplikt for bruk av tjenesten følger utelukkende av denne avtalen og dens varighet.

  3. Abonnementsperioden
    Avtalen gjelder fra det tidspunkt Kunden har akseptert avtalen og løper til den blir sagt opp av en av partene. Hver av partene kan si opp avtalen skriftlig med én måneds varsel. Oppsigelsesfristen løper fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted.
  4. Kundens undersøkelsesplikt
    Kunden skal ved mottak av fysisk kasseutstyr som kjøpes fra Forhandleren undersøke utstyret slik god skikk tilsier. Eventuelle feil eller mangler skal reklameres skriftlig til Forhandleren innen ti arbeidsdager etter levering. Dersom Kunden ikke har reklamert innen nevnte frist, anses leveransen som godkjent.
  5. Installasjon
    Kunden er ansvarlig for å kontakte Forhandleren for avtale om installasjon av fysisk kasseutstyr som er kjøpt fra Forhandleren. Kunden kan velge å installere utstyret uten Forhandlerens veiledning ved å følge utstyrets brukerveiledning. Alternativt kan Kunden forespørre Forhandleren for avtale om installasjonsveiledning via fjernhjelp.
  6. Leveransekostnader
    Forhandlerens kostnader ved leveranseforsendelse og installasjonsveiledning for fysisk kasseutstyr er inkludert i salgsprisen med mindre annet er skriftlig avtalt.
  7. Forhandlerens ytelser
    Forhandleren er ansvarlig for å levere eventuelt fysisk kasseutstyr som Kunden velger å kjøpe av Forhandleren med den funksjonalitet som fremgår av utstyrets standarddokumentasjon. Det gis ingen garantier om at leveransen til enhver tid vil være fri for feil eller mangler. Forhandleren vil tilstrebe å rette feil eller mangler som reklameres over rettmessig i henhold til avtalens bestemmelser.
  8. Force majeure
    Forhandleren er fritatt sine forpliktelser under avtalen dersom rettmessig leveranse hindres av omstendigheter utenfor Forhandlerens kontroll og som ikke med rimelighet kunne vært tatt i betraktning ved avtaleinngåelsen (force majeure). Force majeure omfatter, men er ikke begrenset til, pandemiutbrudd (herunder konsekvenser som følge av Covid19-pandemien), hindringer som følge av offentligrettslige krav og myndighetsavgjørelser, streik og lockout.
  9. Abonnementspris og betalingsvilkår
    Kunden skal betale Forhandleren gjeldende månedlig abonnementspris som opplyst på avtaletidspunktet. Forhandleren fakturerer abonnementsprisen forskuddsvis hver måned. Fakturaen forfaller til betaling 10 dager etter fakturadato. Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter i henhold til forsinkelsesrenteloven.
  10. Endringer i abonnementspris
    Forhandleren kan endre abonnementsprisen med 90 dagers skriftlig varsel til Kunden. Forhandleren har for øvrig rett til å gjøre endringer i abonnementsprisen ved med umiddelbar virkning ved skriftlig varsel til Kunden dersom Forhandleren rammes av kostnader som Forhandleren ikke med rimelighet kunne forutse ved avtaleinngåelsen. Kunden har i sistnevnte tilfelle rett til å si opp avtalen med umiddelbar virkning ved skriftlig varsel til Forhandleren.
  11. Skatter og avgifter m.m.
    Abonnementsprisen omfatter ikke merverdiavgift eller andre skatter og avgifter. Kunden er selv ansvarlig for betaling av slike omkostninger.
  12. Service og support
    Kunden kan kontakte Forhandlerens ordinære kundeserviceapparat innenfor gjeldende åpningstider for tekniske spørsmål og veiledning tilknyttet tjenesten. Avtale om support utover hva som rimeligvis kan forventes levert av Forhandlerens ordinære kundeserviceapparat via telefon eller e-post krever særskilt avtale med Forhandleren.
  13. Taushetsplikt
    Hver av partene skal bevare taushet om den andre partens konfidensielle opplysninger. Taushetsplikten gjelder både overfor kunder, leverandører, konkurrenter, rekrutteringsfirmaer og andre. Taushetsplikten gjelder ikke opplysninger som må avgis i forbindelse med utførelsen av partens plikter under denne Avtalen. Forhandleren har rett til å dele konfidensielle opplysninger med underleverandører, rådgivere og forhandlere som er underlagt en tilsvarende konfidensialitetsplikt.
  14. Mislighold
    Dersom Kunden vil påberope at Forhandleren har misligholdt sine forpliktelser etter avtalen, skal Kunden omgående sende Forhandleren skriftlig varsel og angi hva misligholdet består i. Ved unnlatelse av slikt varsel mister Kunden sin rett til å påberope misligholdet. Forhandleren skal etter å ha mottatt varselet avhjelpe misligholdet innen rimelig tid. Dersom slik avhjelp ikke fører frem, har Kunden rett til å kreve et forholdsmessig prisavslag. Alternativt kan Kunden kreve erstatning etter avtalens bestemmelser.
  15. Hevning
    Hver av partene har ved skriftlig varsel rett til å heve avtalen med umiddelbar virkning ved vesentlig mislighold fra den annen part. Som vesentlig mislighold regnes blant annet at Kunden unnlater å betale skyldig faktura utover 30 dager fra forfall, ved gjentatt betalingsmislighold, eller hvis Kunden går konkurs eller innleder akkord- eller gjeldsforhandlinger. Som alternativ til hevning kan Forhandleren velge å stanse Kundens tilgang til tjenesten inntil skyldig beløp inkl. forsinkelsesrenter og ev. påløpte gebyrer er betalt i sin helhet.
  16. Erstatning
    Ved en parts mislighold av sine forpliktelser etter avtalen kan den annen part kreve erstatning for det dokumenterte direkte tap parten påføres som en følge av misligholdet. Det kan ikke kreves erstatning for indirekte tap, herunder, men ikke begrenset til, tapt fortjeneste, tap som følge av forsinket driftsstart og driftsavbrudd, tap som følge av tap av data og krav fra tredjeparter. Samlet erstatning for alt mislighold som oppstår i et kalenderår er begrenset til et beløp som tilsvarer det faste vederlaget for det aktuelle året. Erstatningsbegrensningene gjelder ikke dersom misligholdet skyldes grov uaktsomhet eller forsett.
  17. Overdragelse
    Forhandleren har rett til å overdra samtlige fordringer og andre rettigheter og/eller forpliktelser, herunder hele kundeforholdet, i henhold til avtalen. Kunden har ikke rett til å overdra sine rettigheter og forpliktelser etter avtalen uten etter skriftlig forhåndssamtykke fra Forhandleren.
  18. Tillegg eller endringer
    Denne avtalen regulerer uttømmende abonnementsforholdet mellom partene. Avtalen erstatter enhver muntlig avtale som måtte være inngått forut for avtaleinngåelsen. Forhandlerens salgsrepresentanter og øvrige personer som ikke er ansatt av Forhandleren, og som kan ha vært involvert forut for inngåelsen av avtalen eller i løpet av avtaleperioden, er ikke Forhandlerens representanter og kan ikke forplikte Forhandleren. Enhver endring av avtalen utover hva som følger av disse abonnementsvilkårene krever skriftlig avtale mellom partene.
  19. Lovvalg og verneting
    Avtalen er underlagt norsk rett og norske domstolers jurisdiksjon. Partene vedtar Oslo som verneting

v.1.0 rev. 01.02.22